
Digitalisering op het werk en AI
Digitalisering op het werk en AI
Digitalisering op het werk en AI
Automatische koppeling van deelnemers aan een juist begeleidingstraject of juiste organisatie of opleiding op basis van gegevens in cv of icf?
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Het zou super zijn als ik eindelijk geen spam meer zou ontvangen.
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Herkenning van phishing mail op basis van mailadres of regio of IP adres vanwaar het bericht gegenereerd werd.
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Shoppen voor voorraad in het huis en kleren.
Geautomatiseerde kasten.
Digitalisering op het werk en AI
Uitschakelen bij applicatieontwikkeling van de fase technisch ontwerp en programmatie door softwareontwikkelaars bij automatiseringsvragen geformuleerd door business. Doelstelling : productiviteit automatisering met een factor x doen toenemen (minimum factor 10) voor administratieve automatiseringen. En aan een veel lagere terugkerende kostprijs deployed.
1. Inzet van een dergelijke applicatiegenerator. Kan alleen werken wanneer er voldoende mogelijkheden worden geboden om business-specifieke vragen mee op te nemen in de automatisering. Ai inzet : specificatieblokken via ML
2. Een dergelijke generator zal typisch deel uit gaan maken van een nieuw ontwikkel eco-systeem waarin ook, RPA (software robotics) zijn plaats heeft bovenop de applicaties. AI inzet : patroon herkenning, NLP
3. Business domein zelf kan baat hebben bij AI technieken, die op hun beurt in het ontwikkel ecosysteem dienen opgenomen te worden : bijvoorbeeld vanuit verwerking van camerabeelden, sensorgegevens...
Digitalisering op het werk en AI
Nieuws op sociale media dat je niet wilt zien.
Een filtersysteem die alleen de dingen laat zien dat je zelf wil zien.
Digitalisering op het werk en AI
Kan AI helpen in het monitoren van de internetsnelheid om zo pieken en dalen in internetverbruik op te vangen? Tegenwoordig is het soms moeilijk werken in de cloud of online vergaderen/lesgeven door te lagen internetsnelheid zelfs via kabel
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Kan AI een positieve rol spelen in de filter bubbel op social media?
Het effect van de filter bubble verminderen door bijvoorbeeld ander soort posts of andere nieuwsbronnen aan te raden of te tonen
Digitalisering op het werk en AI
Terugkeer werkvloer (combo thuis/kantoor): AI kan mss helpen door gegevens van aanwezigheid op kantoor te verzamelen --> kan voorspeld worden wanneer collega's aanwezig zullen zijn; mss zelfs zo regelen dat je er bent en iedereen nog eens ziet
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Sensors in grote gebouwen voor verlichting
Licht springt aan als iemand een ruimte binnentreedt
Digitalisering op het werk en AI
Kan AI ipv vogels ook mensen herkennen?
Aangezien iedere geboorte in België geregistreerd wordt en een rijksregistratienummer krijgt, kan met AI iedereen gevolgd worden, bv oplossing misdaden, enz...Zie China.
Digitalisering op het werk en AI
Robotje die je ramen wast, je hoeft het er gewoon op te zetten en het ding doet zijn werk! Enkel product bijvullen of water...
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Toegankelijke tablets
Digitalisering op het werk en AI
Brieven en pakketjes in de brievenbus die worden gescand en zo kan je zien wat erin zit en wie de afzender is
lees meerDigitalisering op het werk en AI
De wasmachine gelinkt aan de droogkast zodat je je kleren niet vergeet op te hangen
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Kan AI artikelen voor mij samenvatten die ik wil lezen?
Ik sla vaak stukken op die ik nog wil lezen. soms overlappen die elkaar als ik van elk stuk samenvatting zou kunnen krijgen en samenvoeging dan moet ik minder lezen en sneller to the Point. Vaak staat er in verschillende artikelen dezelfde dingen maar anders geschreven. Vaak ook veel ruis.
Digitalisering op het werk en AI
Een automatische secretaresse die mijn mailbox kan beheren
Digitalisering op het werk en AI
Automatische herkenning van betalingsachterstand om vervolgens digitaal een persoonlijk bericht naar de klant te versturen met een digitale en gemakkellijke manier om onmiddellijk die achterstal te betalen.
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Hoe kan je het personeel zinvoller inzetten in de organisatie binnen een zorgwoning?
Je dient rekening te houden met: beschikbare personeelsmiddelen, hulpvragen van de cliënt die variabel zijn, inplannen van vaste activiteiten, inplannen van noodzakelijke (externe) activiteiten en ondersteuningen, wettelijke bepalingen,...
Digitalisering op het werk en AI
Kan AI zorgen dat bedrijven of dienstverleners een betere 'klant-ervaring' geven? In sectoren als telemarketing en -dienstverlening worden tools ingezet om de link @ match met de persoonlijkheid van de klant te bevorderen. Dit leidt tot kortere gesprekken met meer opgeloste gevallen in het eerste telefoongesprek. En tot meer engagement en tevredenheid van de medewerkers en klanten. Een digitale communicatie coach zou kunnen meeluisteren naar gesprekken om feedback te genereren naar de professional. Deze tool kan ingezet worden bij individuele interactie van professionals met klanten (ook de overheid met de burger) of in de omgang met een groep zoals in het geval van bijvoorbeeld een sportcoach, een docent of leraar....
Voor bedrijven en organisaties heeft het kunnen automatisch herkennen/voorspellen van categorieën in communicatiestijl en sentiment analyse (positief of negatief sentiment) een groot potentieel bij het benaderen van hun klanten of gebruikers. Hoe kunnen we onze gesprekspartner beter bereiken: door je communicatiestijl af te stemmen op de communicatie van de ander. Dit idee kan aanleiding geven bij het ontwerpen van virtuele assistenten: de communicatiestijl (of combinatie van communicatiestijlen) van de gesprekspartner automatisch en zo mogelijk in real time herkennen, waardoor de ander zich kan afstemmen: een communicatiekanaal gebruiken dat de ander goed bereikt, iets aanreiken dat de (achterliggende) psychologische behoeften bevredigt.
Digitalisering op het werk en AI
Hoe kan AI helpen om medewerkers op een meer gestandaardiseerde manier te laten werken? Hoe omgaan met klantvragen die buiten het aanbod liggen, hoe efficiënt plannen... Zo variatie vermijden en 1 serviceniveau halen.
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Kan AI expertise van mensen koppelen aan bepaalde problemen die ik ervaar, zodat ik de juiste persoon kan contacteren voor een oplossing?
Als ervaringsdeskundige in armoede is het makkelijk als ik mensen bereikbaar weet die mij of mijn klant kunnen helpen of raad geven. Ik werk in Antwerpen en ben zelf niet van Antwerpen, maar mijn netwerk is wel daar, maar dat veranderd elk jaar en het is een hele klus om dat elk jaar weer na te gaan. Als iedereen nu opgeeft wat zijn werk is en expertise en ik geef het probleem in dan kom ik bij die mensen die wellicht een antwoord hebben of praktisch kunnen helpen. AI zou die mensen en expertise kunnen sorteren en bij elkaar houden wie wat al eens gedaan heeft of hoe geholpen of welke oplossing reeds gegeven werd door wie. Ook wie nieuwe vaardigheden heeft en wie niet meer bereikbaar is. Ik geef het probleem in en AI zoekt voor mij wie ik best contacteer of wat er ooit al gedaan werd voor dat bepaalde probleem.
Digitalisering op het werk en AI
Een applicatie die meteen boodschappen levert of die meteen alles laat klaarzetten in de winkel en vooral voor mensen met een druk leven of een moeilijk leven en niet pas kunnen laten leveren na een of twee dagen...
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Automatisch beantwoorden van standaard-vragen
Vaak komen er vragen waarop een vooraf geschreven standaard antwoord volstaat en AI kan dat sturen (veel bedrijven hebben daarvoor FAQ-pagina's aangemaakt), maar het kan ook bvb parking-reservaties zijn in een bedrijf: een computer kan de hoeveelheid plaatsen beheren en reservaties aanmaken/annuleren indien de aanvraag de nodige info bevat (wie, wanneer, van-tot, nummerplaat)