
Digitalisering op het werk en AI
Digitalisering op het werk en AI
Digitalisering op het werk en AI
Kan AI een positieve rol spelen in de filter bubbel op social media?
Het effect van de filter bubble verminderen door bijvoorbeeld ander soort posts of andere nieuwsbronnen aan te raden of te tonen
Digitalisering op het werk en AI
Een applicatie die meteen boodschappen levert of die meteen alles laat klaarzetten in de winkel en vooral voor mensen met een druk leven of een moeilijk leven en niet pas kunnen laten leveren na een of twee dagen...
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Automatische stock-inventarisering en -opvolging?
Sinds het hybride werken en wegvallen van kantoorverantwoordelijke is er niemand meer die de stock opvolgt. Er zijn geen vaste kantoordagen meer en de taak aan 1 iemand toewijzen is moeilijk door het flexibele/onvoorspelbare werken. Hierdoor worden sommige producten niet bijbesteld voordat ze op zijn.
Digitalisering op het werk en AI
Vorming basiswerkers: welke medewerker volgt best welke vorming?
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Automatische herkenning van betalingsachterstand om vervolgens digitaal een persoonlijk bericht naar de klant te versturen met een digitale en gemakkellijke manier om onmiddellijk die achterstal te betalen.
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Kan AI zorgen dat bedrijven of dienstverleners een betere 'klant-ervaring' geven? In sectoren als telemarketing en -dienstverlening worden tools ingezet om de link @ match met de persoonlijkheid van de klant te bevorderen. Dit leidt tot kortere gesprekken met meer opgeloste gevallen in het eerste telefoongesprek. En tot meer engagement en tevredenheid van de medewerkers en klanten. Een digitale communicatie coach zou kunnen meeluisteren naar gesprekken om feedback te genereren naar de professional. Deze tool kan ingezet worden bij individuele interactie van professionals met klanten (ook de overheid met de burger) of in de omgang met een groep zoals in het geval van bijvoorbeeld een sportcoach, een docent of leraar....
Voor bedrijven en organisaties heeft het kunnen automatisch herkennen/voorspellen van categorieën in communicatiestijl en sentiment analyse (positief of negatief sentiment) een groot potentieel bij het benaderen van hun klanten of gebruikers. Hoe kunnen we onze gesprekspartner beter bereiken: door je communicatiestijl af te stemmen op de communicatie van de ander. Dit idee kan aanleiding geven bij het ontwerpen van virtuele assistenten: de communicatiestijl (of combinatie van communicatiestijlen) van de gesprekspartner automatisch en zo mogelijk in real time herkennen, waardoor de ander zich kan afstemmen: een communicatiekanaal gebruiken dat de ander goed bereikt, iets aanreiken dat de (achterliggende) psychologische behoeften bevredigt.
Digitalisering op het werk en AI
Nieuws op sociale media dat je niet wilt zien.
Een filtersysteem die alleen de dingen laat zien dat je zelf wil zien.
Digitalisering op het werk en AI
Een sorteermachine die de was sorteert op kleur en stof en die ook het juiste programma selecteert en eventueel doorstuurt naar de droogkast!
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Een apparaat die de ruiten kuist en vanzelf zegt dat ze vuil genoeg zijn en start met kuisen.
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Organisatie kinderen thuis.
Tool om activiteiten te plannen.
Digitalisering op het werk en AI
Gebouwen en toegangscontrole wie er mag zijn/huurders binnen laten. zo voorkomen dat het alarm te pas en onpas afgaat
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Inspiratie app voor activiteiten; mensen die iets willen organiseren krijgen via de app voorstellen om hun activiteit te pimpen.
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Een app die je over verschillende (van je favoriete) kledingwinkels heen een keuze van outfits (voor het hele gezin) biedt aangepast aan figuur/maat (die je sowieso zullen staan), het seizoen, je budget, je principes etc en je keuze voor jou kan reserveren bij de winkel/opsturen. Ook optie voor tweedehands.
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Hoe kan AI er voor zorgen dat de info waaruit geleerd wordt objectief is?
Ik denk dat dit een deontologisch probleem zal blijven vormen op bepaald vlak.
Digitalisering op het werk en AI
Hoe kan de overheid de burgers (die aan de juiste criteria voldoet) automatisch geven, waarop ze recht hebben. Burger moet zijn recht niet meer zelf opeisen of aanvragen.
Overheid koppelt alle (deel)bestanden met burgergegevens. Hierboven komt wellicht een softwareplatform, dat gericht bij wijzigingen in de persoonsgegevens controleert of rechten wijzigen (in plus en in min). Met dan automatische melding naar burger en bevoegde overheidsdiensten.
Digitalisering op het werk en AI
Optimaliseren van de planning van thuiszorg (klantvragen vs capaciteit en beschikbaarheid medewerkers), rekening houdend met voorkeuren, afstanden, zorgdoelen en competenties
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Brieven en pakketjes in de brievenbus die worden gescand en zo kan je zien wat erin zit en wie de afzender is
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Poetsen, huishouden.
Automatisch systeem dat dit voor jou doet.
Digitalisering op het werk en AI
Automatisch lay-out voorstel voor uitnodigingen, posters communicatie ter ondersteuning van verenigingen volgens een vastgelegde huisstijl
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Tijdsindeling dag aanpassen per persoon. Te weinig tijd tussen einde school en eten kinderen.
AI maakt planning en rekt tijd.
Digitalisering op het werk en AI
Een ondersteuning om zware lasten te tillen in de bouwsector. Iets dat de armspieren en rugspieren versterkt. Een soort skelet?
lees meerDigitalisering op het werk en AI
Wi-Fi dat niet werkt. Is moeilijk en duurt te lang tegen het weer werkt.
Een app die je problemen kan detecteren en zo snel mogelijk oplossen.
Digitalisering op het werk en AI
Uitschakelen bij applicatieontwikkeling van de fase technisch ontwerp en programmatie door softwareontwikkelaars bij automatiseringsvragen geformuleerd door business. Doelstelling : productiviteit automatisering met een factor x doen toenemen (minimum factor 10) voor administratieve automatiseringen. En aan een veel lagere terugkerende kostprijs deployed.
1. Inzet van een dergelijke applicatiegenerator. Kan alleen werken wanneer er voldoende mogelijkheden worden geboden om business-specifieke vragen mee op te nemen in de automatisering. Ai inzet : specificatieblokken via ML
2. Een dergelijke generator zal typisch deel uit gaan maken van een nieuw ontwikkel eco-systeem waarin ook, RPA (software robotics) zijn plaats heeft bovenop de applicaties. AI inzet : patroon herkenning, NLP
3. Business domein zelf kan baat hebben bij AI technieken, die op hun beurt in het ontwikkel ecosysteem dienen opgenomen te worden : bijvoorbeeld vanuit verwerking van camerabeelden, sensorgegevens...
Digitalisering op het werk en AI