Deel op facebook
Deel op facebook

Mobiliteit en AI

84
17

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 84 bijdragen

Mobiliteit en AI

Een vlottere bagage scan op de luchthaven

Dat de inhoud van je valies en het gewicht daarvan adhv een scherm gescand en berekend kunnen worden. Zo hoef je niet meer in de file te staan bij het inchecken en kan je bij te zware bagage gewoon extra betalen die door je scan berekend werd

Anoniem
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Verplaatsingsstromen in kaart brengen
Hoe kunnen de actieve modi (wandelen en fietsen, maar ook alle nieuwe modi) geteld worden? Belangrijk daarbij is dat er al opties zijn om tellingen op een plek te doen, maar het in kaart brengen van verplaatsingsstromen is nog moeilijk.
Koos F. van STR.AAT
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Zelfrijdende auto's die ook met elkaar in contact staan met een soort agenda. Zo vermijd je ook file! 
Frederik P.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Hoe maken we het verkeer veiliger voor zwakke weggebruikers?

A.I. scant op verkeerspunten, waar er veel mogelijk conflicterende stromen zijn op zwakke weggebruikers. Zwakke weggebruikers krijgen voorrang door de regeling van de verkeerslichten. A.I. leert op langere termijn wanneer er grote stromen van zwakke weggebruikers op bepaalde kruispunten aanwezig zijn en leidt andere weggebruikers om.

Tom V.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Blind people can have difficulty navigating, crossing streets or on cobblestone roads.

A soundscape with sensors humming at specific frequency, feeding information to an earpeace, making it possible to locate yourself.

Anoniem
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Noord-Zuidverbinding Limburg
Om het probleem nu aan te pakken moeten de buslijnen die er nu rijden meer gaan rijden. Laat de 182 niet 3 keer per dag (06:28, 06:55 en 07:26) van Achel naar Hasselt en 4 keer per dag (15:50, 16:20, 16:50 en 17:20) van Hasselt naar Achel meer rijden, bv om het half uur (zo krijg je de mensen van Pelt ook snel in Hasselt). De 180 (Hasselt Hechtel Lommel) laat die ook meer rijden om het half uur en de 18a (Hasselt, Hechtel, Wijchmaal, Pelt, Achel of de sneldiensd) ook om het half uur (of nog meer deze buslijnen laten rijden). Deze buslijnen zitten van 's morgens tot 's avonds vol. Door meer bussen te laten rijden krijg je ook meer mensen in de bus minder auto's dus file korter. Laat buslijn 33 Genk - Neerpelt doorrijden naar Eindhoven zo krijg je de mensen die werken in Eindhoven ook met de bus in Eindhoven en terug. Zo maken wij van Limburg een plek om veilig van A naar B te reizen.
Siebe J.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Leefbare straten en pleinen voor voetgangers en fietsers verbeelden op basis van goede voorbeelden. En door een foto van je straat/plein voorstellen genereren waar voetgangers en fietsers meer ruimte krijgen en kans op ontmoeting stijgt
Wouter V. en Stephanie D.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Als brildrager is het bijna onmogelijk om te fietsen in een drukke centrumstad bij aanhoudend regenweer. Je kan door de glazen moeilijk kijken. Gevaarlijk in het immer drukke verkeer. Nu in coronatijden met dragen mondmasker is dat nog moeilijker. Bedampte en natte brilglazen zorgen voor nog meer gevaar. Ruitenwissers op de brilglazen plaatsen kunnen een oplossing zijn.

De ruitenwissers zijn aanwezig vooraf gemonteerd op de bril en een drukknopje zet de werking in gang. Praktisch weet ik eigenlijk geen oplossing voor de creatie van een regenbril.

Lucette C.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Hoe kan ik mensen ertoe motiveren om niet voor een brug (op een drukke verkeersas in de haven van Oostende) te staan wachten en de (iets langere) omleiding te volgen zodat het verkeer achter hen niet stil komt te staan en er veel tijd en geld verloren wordt door files? 

Aan de hand van de tijd die de schepen nodig hebben om onder de brug te varen, en de tijd nodig voor de omleiding, zou je een dynamisch informatiebord kunnen plaatsen met zowel de tijd nog te wachten voor de brug en de tijd nodig om de omleiding te volgen, zodat duidelijk wordt hoeveel tijd mensen verliezen die wachten. 

Martijn C.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Hoe kan AI ons helpen om gevaarlijke punten in kaart te brengen?
Eventueel beeldherkenning met een vaste camera op mogelijk gevaarlijke punten en dan met AI conflicten (fiets/auto/vracht) detecteren
Lieselotte G. van Fietsersbond
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Navigatie op de fiets
Kan AI een ondersteunende rol spelen voor fietsers, bv bij het berekenen van gepersonaliseerde fietsroutes en navigatie op de fiets?
Gertjan V. van Bike Citizens Mobile Solutions GmbH
0 1
lees meer

Mobiliteit en AI

Een drone die een kind kan volgen en altijd kan zien waar het  zich bevindt!
Eline F.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Je krijgt vaak via een verkeersapp de snelste route aangewezen, maar aan hoeveel mensen meldt hij deze informatie?

Verkeersapp die meer uitgewerkt is adhv deze informatie

Tony S.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Tijdig tegenliggers signaleren.

Speciaal signaal.

Lea K.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Als ik eens ga fietsen, zit ik heel vaak in de problemen met omleidingen. Dan is het zoeken naar een weg rond de omleiding en klopt mijn route niet waardoor ik wel eens in de problemen kan komen (tijdsnood, energie, ongeschikte wegen,...). Soms is de wegafsluiting alleen voor auto's en staat dat niet aangeduid.

Een app waarin je je route kan uploaden en controleren op omleidingen. Eventueel ook de mogelijkheid om een omleiding te maken die past binnen jouw persoonlijke voorkeuren.

Jacob O.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

File verspreiding aan de hand van apps
Anoniem
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Verkeersinformatie over lokale wegen.

Op de radio gaat het enkel over de snelwegen, misschien kan AI helpen met verkeersinformatie over lokale wegen op een website?

Britta
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Bezettingsgraad OV voorspellen
Bezettingsgraad van openbaar vervoer (bus, tram, trein) voorspellen i.f.v. een ritje vroeger of later nemen, met gegevens van dagen/weersomstandigheden/activiteiten...
Koen V. van Hart boven Hard Antwerpen
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Waarom rijden auto's van bepaalde merken veelal te snel

Registreer welke merken auto's regelmatig te snel rijden en bouw een limietbeperking in. Duurdere auto's hebben verkeersbordherkenning. Registreer hoeveel keer de bestuurder te snel rijdt in bepaalde straten en limieteer de wagen daar automatisch

Wim B.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Kan AI er voor zorgen dat je als automobilist via alleen maar groene lichten je bestemming bereikt?
Alle verkeerslichten en auto's zouden geconnecteerd moeten zijn. Verkeerslichten houden rekening met het verkeer dat hun richting uitkomt om te bepalen of ze rood of groen kleuren, en geven feedback naar de automobilisten in verband met de ideale rijsnelheid om te kunnen genieten van de groene golf. Ook moet het AI systeem zich aanpassen aan elke chauffeur om met de juiste argumenten aan te komen om de chauffeur zijn/haar rijgedrag te laten aanpassen om iedereen te kunnen voorzien van de meest gunstige rijtijd.
Tim L.
0 1
lees meer

Mobiliteit en AI

Overbevolking en te veel auto's.

Technologische innovatie.

Bruno C.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Verkeerslichten die op groen springen wanneer je bij een licht aankomt.
Anoniem
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Een app die op basis van jouw persoonlijke voorkeuren, jouw ideale en meest comfortabele traject gaat voorstellen

Bijvoorbeeld: je stapt enkel over op de trein wanneer je zeker bent van een zitplaats, zodat je kan verder werken.

Hajo Beeckman van VRT
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Aanzetten tot langzamer rijden met je auto, chauffeur er op een volgzame manier van bewust maken dat hij te snel rijdt 
Anoniem
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 84 bijdragen