Om jouw privacy te respecteren, maken we géén gebruik van analytische cookies. We maken enkel gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Mobiliteit en AI

84
17

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 84 bijdragen

Mobiliteit en AI

Slimme auto's met magnetisch veld

Magnetische auto's die rekening houden met andere wagens op het magnetisch veld om accidenten te voorkomen

Reza T.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Waarom nog boetes per post?

Kan AI zorgen voor onmiddelijke inning van snelheidsovertredingen en andere in het verkeer?

Anoniem
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

De verwachte drukte op de snelwegen

aan de hand van het adres die je in je gps intypt kan er de drukte op de snelwegen berekend en ingeschat worden

Christine B.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Kan AI zorgen voor een ideale route om op mijn werk te geraken? Afhankelijk van het weer, parking, vertragingen...

Ik werk in Antwerpen en moet van mijn vertrekplaats eerst met de auto 20 min naar station en dan met de trein, dan met bus, tram of fiets eer ik op het werk ben. Ik ben altijd te vroeg aan station want bang dat ik geen parkeerplaats heb. De volgende aansluitingen zijn nooit afgestemd en lange wachttijden. Ik wil ingeven ik wil naar daar en om dat uur aankomen en dat een AI kan opmaken, nu opstaan dan met auto vertrekken en dan daar een bus of trein en dan beter fiets vandaag want het is goed weer...dus echt alles incalculeren van weer tot vertragingen en parking.

Hilda B.
0 2
lees meer

Mobiliteit en AI

specifieke mobilititeitspatronen herkennen
AI kan helpen om specifieke mobiliteitspatronen te herkennen in de verkeerstellingen met Telraam
Kris V. van Telraam
0 3
lees meer

Mobiliteit en AI

Het tellen van auto's, fietsers, wandelaars enz. op drukke plaatsen.

Een camera ophangen om het aantal wandelaars, fietsers en auto's te tellen. 

Vera V.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Noord-Zuidverbinding Limburg
Om het probleem nu aan te pakken moeten de buslijnen die er nu rijden meer gaan rijden. Laat de 182 niet 3 keer per dag (06:28, 06:55 en 07:26) van Achel naar Hasselt en 4 keer per dag (15:50, 16:20, 16:50 en 17:20) van Hasselt naar Achel meer rijden, bv om het half uur (zo krijg je de mensen van Pelt ook snel in Hasselt). De 180 (Hasselt Hechtel Lommel) laat die ook meer rijden om het half uur en de 18a (Hasselt, Hechtel, Wijchmaal, Pelt, Achel of de sneldiensd) ook om het half uur (of nog meer deze buslijnen laten rijden). Deze buslijnen zitten van 's morgens tot 's avonds vol. Door meer bussen te laten rijden krijg je ook meer mensen in de bus minder auto's dus file korter. Laat buslijn 33 Genk - Neerpelt doorrijden naar Eindhoven zo krijg je de mensen die werken in Eindhoven ook met de bus in Eindhoven en terug. Zo maken wij van Limburg een plek om veilig van A naar B te reizen.
Siebe J.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Trage wegen inventariseren en de toegankelijkheid beoordelen
Met Go-PRO 360 ° camera de wegen bewandelen. De routes opslaan in mapillary.com. Nadien in openstreetmap de wegen aanmaken of controleren. Ondertussen ook mogelijk problemen , knelpunten , de kwaliteit de ondergrond detecteren. Een Applicatie zoals Streetcomplete waar wandelaar gegevens over de trage weg kan aanvullen.
Koenraad V.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Er staan veel voertuigen stil. Het concept 'voertuig als eigendom' is passé. Een netwerk van zelfrijdende voertuigen waarbij je met een app al je verplaatsingen kan inplannen is de toekomst van openbare vervoer. De Lijn 4.0?
Fre
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Hoe maken we het verkeer veiliger voor zwakke weggebruikers?

A.I. scant op verkeerspunten, waar er veel mogelijk conflicterende stromen zijn op zwakke weggebruikers. Zwakke weggebruikers krijgen voorrang door de regeling van de verkeerslichten. A.I. leert op langere termijn wanneer er grote stromen van zwakke weggebruikers op bepaalde kruispunten aanwezig zijn en leidt andere weggebruikers om.

Tom V.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

File verspreiding aan de hand van apps
Anoniem
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Milieu-impact tonen bij keuze van een route.

AI model kan milieu-impact simuleren van een bepaalde routekeuze met een bepaald voertuig en op een bepaald moment waardoor men bij de keuze van de route niet enkel rekening kan houden met reistijd en afgelegde afstand, maar ook met de milieu-impact.

Koen L.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Auto's die automatisch obstakels kunnen ontwijken
Gunther
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Hoeveel wordt er waar gefietst? We weten dit exact puntsgewijze, maar helemaal niet voor het hele wegnetwerk.

Niet exact wat de rol van AI is, maar er is een hele reeks bronnen beschikbaar die kan helpen. Wie weet kan een lerend algoritme die gebruiken om tot een steeds beter model te komen; en om de vele beperkingen van de verschillende bronnen onderling te compenseren: - routeerbaar fietsnetwerk via OpenStreetMap - puntsgewijze tellingen van Telraam en allerlei tellussen - enquete data over woon-werk verkeer en fietsbezit - real time bezettingsgraad van fietsenstallingen - info over evenementen - open data over effectieve fietsverplaatsingen (bikedataproject, fietstelweek, bike to work, ...).

Joost S.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Ik zie vaak rolstoelers een heuvel opzwoegen, en moet dan denken aan al die elektrische fietsen. Kan er geen elektrische aandrijving voor rolstoelen onrwikkeld worden die al bij lage snelheid aanspringt om ondersteuning te geven (handig bij lange afstanden) en afhankelijk van hellingsgraad of ondergrond extra ondersteuning biedt?

Geen idee, ik ben niet zo thuis in techniek, maar aangezien er zelfbouwpakketten bestaan om je eigen fiets elektrisch te maken, zou dit voor rolstoelen toch ook mogelijk moeten zijn (maar dan bij lagere snelheid)?

Karen V.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Als brildrager is het bijna onmogelijk om te fietsen in een drukke centrumstad bij aanhoudend regenweer. Je kan door de glazen moeilijk kijken. Gevaarlijk in het immer drukke verkeer. Nu in coronatijden met dragen mondmasker is dat nog moeilijker. Bedampte en natte brilglazen zorgen voor nog meer gevaar. Ruitenwissers op de brilglazen plaatsen kunnen een oplossing zijn.

De ruitenwissers zijn aanwezig vooraf gemonteerd op de bril en een drukknopje zet de werking in gang. Praktisch weet ik eigenlijk geen oplossing voor de creatie van een regenbril.

Lucette C.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Stilstaan van auto's in kaart brengen
Hoe kunnen we met behulp van AI de stilstand van auto's in steden en gemeenten in kaart brengen? Hoe kan een 'slim' parkeermonitorsysteem lokale overheden helpen om een duurzaam parkeerbeleid op te zetten?
Koos F. van STR.AAT
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Kan AI verkeersstromen beheersen waardoor bottlenecks niet overbelast geraken?

Sensoren scannen de toegangswegen op drukte en alternatieve routes worden aangereikt op infoborden langs de weg.

Franky S.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Lege garages, bedrijfsparkings en supermarktparkeerplaatsen monitoren ifv parkeer- en mobiliteitsbeleid.
Ik word graag geïnspireerd hoe dit eenvoudig en low-cost kan opgelost worden.
Wouter F. van Transport & Mobility Leuven
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

App die wandelroutes opgesomt voor kinderen met speeltuinen op de route zoals de knooppuntroutes maar echt eerder toegankelijk voor kinderen met ook filters die je kan aanpassen van afstand. 
Gert B.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Kinderen van ouders, een bepaalde tracker die alleen de ouders kan afhalen. Zo kunnen ze niet vermist geraken
Taciane A.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Tijdig tegenliggers signaleren.

Speciaal signaal.

Lea K.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Doorstroming via de dynamische verkeersborden

Ik zie  vaak de dynamische verkeersborden op de ring van Antwerpen die op zich op niets slaan. Deze worden bediend door mensen die  vaak te laat of niet reageren, AI zou dit veel beter en sneller kunnen  

Toon J.
0 0
lees meer

Mobiliteit en AI

Verkeerslichten slim afstellen op basis van de actuele verkeersstroom

Verkeersstroom analyseren op basis van beeldherkenning.  AI leren hoe een verkeersstroom evolueert (en hoe een file kan ontstaan) op basis van historische beeldgegevens

Anoniem
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 84 bijdragen