Om jouw privacy te respecteren, maken we géén gebruik van analytische cookies. We maken enkel gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X
Ontdek het thema

Mobiliteit en AI

Noord-Zuidverbinding Limburg

Als je al een idee hebt om je vraag op te lossen met de hulp van AI, beschrijf je idee dan kort.

Om het probleem nu aan te pakken moeten de buslijnen die er nu rijden meer gaan rijden. Laat de 182 niet 3 keer per dag (06:28, 06:55 en 07:26) van Achel naar Hasselt en 4 keer per dag (15:50, 16:20, 16:50 en 17:20) van Hasselt naar Achel meer rijden, bv om het half uur (zo krijg je de mensen van Pelt ook snel in Hasselt). De 180 (Hasselt Hechtel Lommel) laat die ook meer rijden om het half uur en de 18a (Hasselt, Hechtel, Wijchmaal, Pelt, Achel of de sneldiensd) ook om het half uur (of nog meer deze buslijnen laten rijden). Deze buslijnen zitten van 's morgens tot 's avonds vol. Door meer bussen te laten rijden krijg je ook meer mensen in de bus minder auto's dus file korter. Laat buslijn 33 Genk - Neerpelt doorrijden naar Eindhoven zo krijg je de mensen die werken in Eindhoven ook met de bus in Eindhoven en terug. Zo maken wij van Limburg een plek om veilig van A naar B te reizen.

AI leert uit het verwerken van gegevens (data). Welke gegevens zijn er nodig voor jouw idee?

Bustellingen, een proefperiode (met veel reclame), horen van bevolking of zij hierdoor deze bussen gaan gebruiken (laat dit onderzoek leiden door de UHasselt samen met HBVL, TVL, en de gemeenten),

Welke technologieën zijn er nodig bij de uitvoering van jouw idee?

Zelf verplaatsen, Andere
0