De vervoerregio Antwerpen en de andere overheden hebben geen goed zicht op het gebruik van en de tevredenheid over de overstappunten, P+R, stations, mobipunten, hoppinpunten, vervoersknooppunten en andere diensten op deze locaties. Potentiële gebruikers hebben ook weinig informatie over deze locaties.
De vervoerregio Antwerpen en de andere overheden hebben geen goed zicht op het gebruik van en de tevredenheid over de overstappunten, P+R, stations, mobipunten, hoppinpunten, vervoersknooppunten en andere diensten op deze locaties. Potentiële gebruikers hebben ook weinig informatie over deze locaties.
Wat is jouw AI-idee om het probleem of uitdaging op te lossen?
Kan AI helpen om gebruik en tevredenheid rond mobiliteit in de stad te verhogen?
Iedereen mee! Hoe zorgen we ervoor dat zoveel mogelijk mensen gebruik kunnen maken van deze AI-oplossing?
"Een smartphone oplossing zou kunnen uitgebreid worden naar de interactieve hoppin-zuilen die op zulke punten geplaatst worden. Bijvoorbeeld op P+R Linkeroever (Antwerpen)."
Wat zijn volgens jou aandachtspunten bij jouw idee?
Wil je graag nog meer vertellen over jouw idee?
"De vervoerregio Antwerpen beschikt over een klein Europees budget om dit project op te starten. Wij denken in de eerste plaats aan het meten hoeveel mensen op elk ogenblik de overstap maken van welk vervoersmiddel naar welk vervoersmiddel en eventueel gebruik maken van diensten zoals kleinhandel, postpakketautomaten, ... Daarnaast zijn ook onze data over de bezetting van (fiets)parkeerplaatsen nog zeer incidenteel. Tenslotte hebben we ook nog geen systematische verzameling van data over de tevredenheid van infrastructuur of diensten. Er zijn soms zeer gedetailleerde studies van één mobipunt, maar wij hebben de behoefte om meer dan 300 mobipunten in Antwerpen te evalueren. Uiteraard in meer detail over de regionale dan over de lokale mobipunten."