Skip to main content
home-page
Ontdek het thema

Behandeling en zorg

MINA is een QnA-bot die patiëntenvragen in hun eigen taal beantwoordt zonder risico op foutieve antwoorden (= hallucinaties), en met de mogelijkheid tot het integreren van patiëntenfeedback voor verbeterde antwoorden.

Welk probleem of uitdaging denk jij dat we met de hulp van AI kunnen oplossen?

Veel voorkomende vragen van patiënten (zeker anderstaligen) opvangen rond medische procedures, financiën, behandelingen en protocollen, om de 'patient empowerment' te versterken.

Wat is jouw AI-idee om het probleem of uitdaging op te lossen?

Artificiële intelligentie (AI) manifesteert zich in een diversiteit aan vormen en toepassingen. Onder deze, nemen Large Language Models (LLM's) een prominente plaats in, vooral vanwege hun vermogen om complexe semantiek te begrijpen en interacties te bieden die sterk lijken op die met een mens. Dit maakt ze bijzonder waardevol in situaties waar een diepgaand begrip van taal en context vereist is, zoals in de gezondheidszorg. Dit is vooral van onschatbare waarde voor anderstaligen, die vaak geconfronteerd worden met taalbarrières.

Een cruciaal aspect van onze benadering met LLM's in de gezondheidszorg is de nadruk op het leveren van enkel gevalideerde antwoorden. We streven ernaar om alleen informatie te verstrekken die direct relevant is voor de gestelde vragen, gebaseerd op betrouwbare bronnen. Dit omvat een strikte controle op de nauwkeurigheid van de antwoorden om te voorkomen dat incorrecte of 'gehallucineerde' informatie wordt verstrekt. In de context van de gezondheidszorg, waar nauwkeurigheid van kritiek belang is, garanderen we dat de informatie die we verstrekken betrouwbaar en van hoge kwaliteit is, waardoor de implementatie van dergelijke geavanceerde oplossingen in deze sector wordt vergemakkelijkt.
Tenslotte kan de patiënt ook steeds feedback geven op de antwoorden, waardoor Mina continu bijleert en haar kennis verbreed wordt.